Mačje zarazne bolesti

𝐕𝐢𝐫𝐮𝐬 𝐦𝐚č𝐣𝐞 𝐢𝐦𝐮𝐧𝐨𝐝𝐞𝐟𝐢𝐜𝐢𝐣𝐞𝐧𝐜𝐢𝐣𝐞 (𝐅𝐞𝐥𝐢𝐧𝐞 𝐢𝐦𝐦𝐮𝐧𝐨𝐝𝐞𝐟𝐢𝐜𝐢𝐞𝐧𝐜𝐲 𝐯𝐢𝐫𝐮𝐬 (𝐅𝐈𝐕)) poznat i kao mačja sida inficira domaće mačke te ga karakterizira lagani razvoj bolesti. FIV nije izlječiva bolest te se prenosi ugriznim ranama, direktnim kontaktom preko sluznica usta, rektuma ili vagine stoga su nekastrirane mačke rizičnija skupina od obolijevanja ovom bolesti iz razloga što su puno češće vani, u kontaktu sa ostalim mačkama prilikom razdoblja parenja i slično. Najčešći klinički znakovi su stomatitis, periodontitis, gingivitis, rinitis, konjunktivitis, enteritis, gubitak tjelesne težine, anemija. Agresivnije muške mačke sklonije su skitnji i borbi s drugim mačkama te imaju veću vjerojatnost infekcije.

Specifična terapija odnosno lijek protiv ove bolesti ne postoji, odnosno vlasnici moraju biti svjesni kako antimikrobni lijekovi mogu biti samo umjereno uspješni i moraju se koristiti konstantno kako bi se spriječile nove infekcije. Prevencija ove bolesti uključuje: kastraciju mužjaka (manje su agresivni i manje lutaju čime se smanjuje rizik za infekciju), visokokalorijska hrana te dodaci prehrani. FIV pozitivne mačke trebale bi biti kastrirane ili sterilizirane te bi se trebale držati u zatvorenom prostoru kako bi se spriječilo širenje infekcije na druge mačke u susjedstvu.

𝐌𝐚č𝐣𝐚 𝐥𝐞𝐮𝐤𝐞𝐦𝐢𝐣𝐚 (𝐅𝐞𝐋𝐕) pripada istoj skupini virusa kao i FIV, ljudi se ne mogu zaraziti. Iako također jedna od najčešćih virusnih bolesti mačaka, ipak je puno rjeđa nego FIV. Mačja leukemija potiskuje imunološki sustav i uzrokuje sporu infekciju pa je zaražena mačka izrazito osjetljiva na druge bolesti, kao što su karcinomi, upale različitih organa, reproduktivni problemi. Prenosi se s mačke na mačku putem sline, kada dijele zdjelice s hranom i općenito kada su blizu jedna drugoj. Također se prenosi tjelesnim izlučevinama, krvlju i mlijekom. Tijek mačje leukemije obično traje do 3 godine, iako će u mnogim slučajevima mačka ranije uginuti.

Specifična terapija odnosno lijek protiv ove bolesti također ne postoji, srećom dostupno je cjepivo koje pomaže u sprječavanju trajne infekcije i smrtonosne bolesti.

Idealna dob u kojoj bi se vaš mačić trebao cijepiti je u 8. tjednu starosti, nakon čega slijedi drugo cijepljenje 3 do 5 tjedana kasnije. Godišnje docjepljivanje je obavezno.

U našoj ambulanti možete obaviti program cijepljenja te testiranja na spomenute zarazne bolesti putem 𝐑𝐚𝐩𝐢𝐝 𝐅𝐈𝐕/𝐅𝐞𝐋𝐕 testnog kita. Također napominjemo da je trenutno u tijeku akcijska cijena sterilizacije i kastracije mačaka u iznosu od 200,00kn.

𝐑𝐚𝐝𝐧𝐨 𝐯𝐫𝐢𝐣𝐞𝐦𝐞 ambulante Zlatar:

PON-PET 7-18h

SUB 8-13h